9 okt. 2010

Visit till grannstaden

'
Neftemhimik vann med 3-0 över mästarna Kazan igår på hemmaplan. Stort! Han som sträcker upp armarna till vänster är Daniel :)


Annorlunda arena - ena långsidan har inga läktare.


Högst upp till höger ska klacken stå, jag fotade såklart i paus:/


Inte världens bästa bild, inifrån minibussen på väg till Chelny. Men kolla eldslågan därborta, den brinner konstant och bakom den är det en miljon skorstenar. Tydligen Europas största däckfabrik!


Från fabriken gick det enorma rör längs med vägen, inte någon vidare utsikt just där...


...men å andra sidan finns det inte så mycket att se ändå:)


Idag blev det en skön sovmorgon och sedan stack gänget till Chelny (staden som ligger 30 minuter härifrån och som man flyger till när man ska hit) för att shoppa. Såg inte så mycket av staden, men det verkar i alla fall vara en riktig stad, jämfört med Nizhnekamsk:) Flera shoppingcenter, ett antal affärer som låg längs med vägen och många restauranger. Kommer nog bli ett antal resor dit framöver! Blev inte så mycket shopping, förutom ett par nya träningsbyxor, så jag ska vara fin på gymmet i vinter :)

Hittade ett gym under min löprunda igår, med styrkeavdelning, cardio, olika pass som yoga och vattengympa, en simbassäng, massagerum... Kort sagt... det kändes väldigt bra. Jag är imponerad av mig själv som lyckades få fram vad jag ville med kortköp osv till damerna som inte förstod mycket engelska. Med teckenspråk går det mesta :)

Nu ska jag ut och röra på mig. Får se om jag får med mig hundarna!

Inga kommentarer: