25 okt. 2010

Krasch



Vilken hurtig förmiddag! 35 minuters väldigt snabb promenad till Don Sportsmenov, 40 minuters halvsnabb promenad med hundarna, 15 minuters snabb promenad till gymmet, en timmes grymt bra träning, 15 minuters snabb promenad hem. Pust.


Vi sa häromdagen att det är helt otroligt om vi åker hem från Ryssland i vår utan att ha krockat. Alla kör som idioter och bilarna är dessutom skrutt! Peppar, peppar att vi slipper! Däremot såg jag en rejäl krock häromdagen. Kvällsmörker, ösregn och galna förare var ingen bra kombination. Jag skulle precis åka iväg i en taxi när en bil körde förbi och fick vattenplaning (gick ca i 50km/h). Medan bilen snurrade kom en annan bil (körde också ca i 50) och körde rakt in i den snurrande. Detta skedde precis nedanför Don Sportsmenov vid en busshållsplats. Som tur var verkade allt gå bra för folk klev ur båda bilarna. Gissa om min chaufför körde försiktigt sen, skönt det!


Min favorithund, Berth!! Jag ska skämma bort dem och få dem i toppform tills matte kommer hem!






Marly är också riktigt gullig. Hon måste ätit energitabletter eller liknande imorse för jag och Berth fick jogga efter henne :)


Idag hände så en annan sak. Ingen krock, men otäckt ändå. Under min promenad imorse såg jag en man falla ihop medan han väntade på spårvagnen. Jag såg liksom hur han långsamt trillade ihop och blev liggande. Flera personer sprang fram och de la honom i framstupa sidoläge. Eftersom jag varken kan larmnummer eller ryska gick jag vidare. Hoppas han mår bra nu!


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan vänta på att Daniel ska träna klart. Då blir det lunch på någon av restaurangerna och sedan ska vi iväg i lite nya ärenden, bland annat kika på mikrovågsugn!


Ciao!

1 kommentar:

Linn sa...

Larmnummer är bra att kunna! Det måste du lära dig. I Ryssland är det enkla nummer:

01 Fire service
02 Police
03 Ambulance
04 Gas service
07 Directory assistance, Rostelecom
09 Directory assistance (free, limited info)