26 okt. 2010

Om att träffa nya människor i Ryssland

I Ryssland hälsar generellt sett inte män på kvinnor och vice versa. 


För att ge ett exempel: när Daniel och jag skulle få kika på lägenheten fick vi först sitta och vänta inne på ett kontor i ishallen. I rummet fanns förutom oss två män. Efter en stund kom en kvinna in, som gick raka vägen till sitt skrivbord och satte sig, utan att hälsa på någon. Någon minut senare kom tre män in i rummet, de tog i hand och hälsade på Daniel och de två männen, en av dem slängde ett öga på mig och kvinnan, men inte med minsta antydan till att hälsa. Samma sak hände strax därefter när ytterligare en man kom dit. Daniel och jag bara garvade, det kändes så fel! Har aldrig förut känt mig så osynlig! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

snälla ursäkta mina ohyfsade ländsmän. manligt chauvinistiskt svin heter det, synd om dem