26 okt. 2010

Turista turista



Det var inte lätt att baka bullar i en gasugn. Först testade jag med värme nerifrån = bränd undersida, höjde upp nästa plåt = ok resultat men blek ovansida, testade värme uppifrån = bränd upptill... Inte lätt.. Kommer nog ta några bak innan jag hittar touchen. Goda blev de i alla fall och hela lägenheten luktar nybakat :)


Nu är man själv hemma igen, hemmamatch imorgon så Daniel sover på basen. Trist! Å andra sidan har jag och Helena haft en jättemysig kväll med promenad till Don Sportsmenov, rastning av hundarna, ledsamt hejdå till två hundar som inte ville bli lämnade ensamma och så middag på Ambar. 


Två män började prata med oss, vi sa att vi var från Sverige och så undrade de vad vi gjorde i Nizhnekamsk. Vi hade ingen lust att säga något om hockeyn, så vi sa att vi var turister. Då höll en gubbe bakom oss på att dö av garv och alla vid borden runt omkring fick också kul. Turister är ungefär lika vanligt i Nizhnekamsk som isbjörnar är på gatorna i Sverige. Staden tar faktiskt inte ens emot turister om man inte har fått en personlig inbjudan. 


Nu ska jag kolla mitt favoritprogram - Lyxfällan :)

1 kommentar:

Auer sa...

Rolig läsning - och väldigt intressant att följa din vardag i ett för oss okänt land. Visst, vi är många som har varit i Ryssland, men vi har inte levt där.
Fortsätt.

Och lev så väl du/ni kan.