24 okt. 2010

Ryssar och köer

Jag och Daniel har varit ute i ärenden hela dagen. Började med en promenad till City Mall, fick uppmuntra honom hela vägen eftersom motion en ledig dag enligt honom är en mardröm ;) Inledde köpandet i en mataffär, jag kom med idén om tacokväll för hela gänget, dock finns inte taco i just den affären. Köpte lite smått och gott och tog sedan rulltrappan till elektronikaffären. Fick till slut hjälp av en tjej som kunde ungefär lika mycket engelska som jag kan ryska, lyckades betala och förstå att vi skulle vänta på ett visst ställe för att få ut tvn. Väntade, väntade och väntade. I 40 minuter. Ryssland... Till slut fick vi gå runt hela byggnaden och hämta tvn vid varuutlämningen på baksidan. Taxi hem till lägenheten. Promenad till McDonalds för lunch. Taxi till ny mataffär för att köpa taco. Det är ju så här, ingen affär har allt utan taco finns på ett ställe, isbergssallad på ett annat, bästa köttfärsen och köttet på ett tredje...


Kom till en insikt. Alla som har varit utomlands och där träffat på ryssar har troligen suckat och blivit förbannade över hur de tränger sig och går före allt och alla. Grejen är att det är så det funkar här. Kösystem existerar inte. Den med vassast armbågar vinner. Jag ligger alltid med i täten hehe...:)


Nu ska jag sticka ut och springa innan det är dags att skära sallad, tomat och steka köttfärs.


Hej so long!

1 kommentar:

Anonym sa...

ех, швядищи...мдя...