2 okt. 2010

Säsong 2010 är över

Kom hem till en tom lägenhet för någon timme sedan och tur är det att jag har fått vara ensam. Stressad och trött har jag fått vara ruggigt effektiv utan att störa eller störas av någon! Har packat upp väskan, slängt kläderna i tvättmaskinen och satt på densamma, ätit någon typ av middag och gjort min ryskaläxa. Åh vad jag känner mig duktig. En sten släpper från hjärtat varje gång veckans läxa är inlämnad.

Jag var duktig på golfbanan också idag! Gick ett under och tjaa tänk om jag spelat så och haft den känslan hela veckan, då jäklar. Men men.. jag är bara glad att jag fick avsluta så bra! Femte plats blev det. Vann gjorde roomie Anna Tybring! Stort grattis vännen! Världens bästa avslutning med både Hole-In-One och seger!! Jag är så glad för din skull, lova att fira nu!:)

Förresten - nu är säsong 2010 slut! Känns konstigt, tomt och skönt på samma gång. I den här kylan är det inte så härligt att spela så på så sätt är det skönt att slippa, men samtidigt är jag fortfarande sugen på att tävla. I vanliga fall så här års brukar jag vara döless på golf, men nu skulle jag vilja spela mer. Antar att det beror på att jag har haft mitt roligaste golfår någonsin. Jag har mått väldigt bra, när jag har kunnat umgås mycket mer med familj och vänner och sluppit tillbringa oändliga timmar på flygplatser världen över. Dessutom har jag med tanke på hudcancern kunnat slappna av större delen av tiden och sluppit tänka så mycket på solen och hur jag ska skydda mig. Enda fördelen med väder som den här veckan;) Jag är väldigt nöjd med mitt beslut att spela på den svenska touren. Att må bra och trivas med livet är värt mer än pengarna på Europatouren. 

Mitt mål med året var ju att vinna rankingen. Nu blev det tyvärr inte så eftersom finska Kaisa vann fyra tävlingar och knep förstaplatsen, men jag slutade tvåa och blev därmed bästa svenska. 

För att sammanfatta året: 

*Slutade tvåa på svenska rankingen
*Jag vann två tävlingar, varav den ena gjorde mig till Svensk Mästarinna i Matchspel!
*På 15 tävlingar tog jag ELVA topp-9-placeringar
*Jag kom på 14e plats i den ena av årets Europatourtävlingar

Om jag inte var nöjd med det vore det fel. Jag är supernöjd. Men som sagt - mest nöjd är jag med att jag trivs så bra med livet!

Nu ska jag utvärdera säsongen på en lite djupare nivå och diskutera fram med mig själv vad som händer nästa år. Jag har kvar min vinnarkategori på Europatouren till och med 2012, men har samtidigt kvar ett mål med karriären - att vinna den svenska rankingen... En sak vet jag - jag kan bli ännu bättre!

3 kommentarer:

J sa...

Stort grattis till en lyckad säsong!
Blir stolt över dig när jag läser din text , inte bara för du är en grym idrotts kvinna utan en väldigt skärp o insiktsfull kvinna oxå .

Stort lycka till med livet i öst det kommer gå galant om du så bara vill :)
Vi ses här borta!
Kram J

Packelina sa...

Jag håller med Jessica, man blir så stolt. Blev helt tårögd. Du får inte flytta!
Jag är ledig imorgon om du är sugen på lunch?!
Vet du vad jag ska göra nu? Spela golf!:) Du inspirerar mig. Kram

Anna Tybring sa...

Tack vännen! Det var en riktig mysvecka vi hade. Ha det så bra i Russia nu. Kram