6 okt. 2010

Håll i er nu - här kommer bilder från Nizhnekamsk

Trapphuset i en läcker turkos färg ;)


Vår dörr.. Bor man med ett Liverpoolfan får man stå ut med en sån dörrmatta. Bättre än dif-mattan i alla fall:) 


Så här fräscht och nyrenoverat är det


Entrén till vårt hus. Charmigt eller hur?! Det står Don Sportsmenov, huset är för idrottarna i stan typ hockey- och fotbollspelarna (och golfspelaren:))


Vår balkong är en av de där...


Titta - blommor!! Någon som velat göra det lite fint. Ont om blommor annars...


En guldig och fin moské där borta.. Vågade inte gå förbi grinden idag


Och tadaa - skog! Jag trodde ärligt talat inte innan jag åkte att det skulle finnas några träd överhuvudtaget. Men det gör det. Tror dock inte det kommer bli någon löprunda i skogen, tänker hålla mig i närheten av huset :)


En parkväg nedanför vårt hus. De verkar gilla att sätta färg på husen. Alltid något som livar upp den rätt grå miljön. Enligt Daniel ser man sällan solen här, kanske är det däckfabriken som med sina avgaser täcker himlen :)


Lummig lekplats. Mamma och pappa - ni hade haft fullt upp om ni hade bott här, med att göra den här staden mysigare :)



Så vad ska man säga... Innan jag åkte ställde jag in mig på värsta möjliga och det var nog tur. För än så länge har jag blivit positivt överraskad, hur konstigt det än kan låta. Om vi bara får byta vår lägenhet (bilder kommer) mot en större kommer det kännas bättre. Den här kommer vi inte stå ut i. Men om vi kan göra det, jag får åka till IKEA och göra lägenheten hemtrevlig, hitta ett bra gym, ladda hem många filmer och skapa en tillvaro här, då kommer det bli bra. Av det lilla jag har sett av staden kan jag inte säga att den är mysig, men det finns en charm och när man dessutom vet hur bra man har det hemma och att allt där hemma finns kvar och inte är mer än några flygresor bort, då går det att ha det bra här! Känner att det är bra mental träning, det är lätt att deppa ihop och känna att det är skit, men jag tänker inte göra det! Detta är ju en grym utmaning och upplevelse. Tänk vad jag kommer att uppskatta livet där hemma sedan! Vet att jag skriver ganska mycket om hur det känns och sådär, men jag tror att ni alla förstår att detta är en ganska stor sak och att det rör sig många tankar.

Nu väntar jag på att grabbarna ska komma hem så ska vi åka iväg och käka lunch. Sedan blir det mathandling och jag ska skaffa ett ryskt nummer. Först kommer lite bilder från vår lägenhet :)

Inga kommentarer: