12 okt. 2010

Gymmen ploppar upp

Nu ploppar de upp, som små svampar, de där gymmen. Under min promenad med Aprilia gick vi åt motsatt håll mot vad vi brukar, förbi en skola mot skogen, och så på höger sida hade jag plötsligt ett stort hus som såg väldigt sportigt ut. Jag gick in genom grinden, över parkeringen, släpade vagnen uppför trappan och in i receptionen där det stod ett gäng damer. Ingen kunde engelska men efter en stund fick jag en telefon i handen, på andra sidan en dam som kunde lite engelska. Jag hade ingen aning vad detta var för ställe och mina försök att fråga gick väl sådär eftersom linjen var dålig och hennes engelska ännu sämre. I alla fall, lyckades få reda på att det inte gick att spela golf där (blev överraskad att hon ens visste vad golf är, det gjorde ingen på flygplatsen när jag försökte få specialpris för golfbag). La på luren och tänkte gå, när jag slogs av tanken att det kanske kunde finnas ett gym därinne.

Nytt samtal och strax därefter en rundvisning med Appi på armen. Och faktiskt - det fanns ett riktigt bra gym plus tennisbanor! Det var inget spännisgym med maskiner där folk glider runt eller sitter och glor, utan det fanns en mängd skivstänger, hantlar, chinsstänger osv, perfekt för mig och Jade! Dessutom otroligt billigt, så vår tanke är nu att köpa månadskort där och sedan betala per gång för typ yoga- och boxpass på ett av de andra gymmen. Perfekt! Så kom projekt nummer två, att få på Appi alla de kläder som jag plockat av henne i värmen därinne. Efter en stunds fajtande vann jag och trots det såg hon väldigt nöjd ut när jag rullade ut vagnen och fortsatte promenaden :)

Idag hade vi tjejer pannkaksparty hemma hos Sofia och Appi. Tänk att man alltid äter så många att man får ont i magen och mår jätteilla. Hur svårt ska det vara att låta bli att äta de sista två? :)

Och så imorgon - IKEA!! Längtar såå mycket! Det blir svenskorna som åker eftersom Jade måste gå ut med hundarna under dagen. Vi kommer få skjuts dit av en av klubbens chaufförer i en minibuss och medan vi shoppar loss väntar han kvar för att sedan köra oss hem. Det är service det!

Godnatt Sverige och Åland och Ryssland :)

Inga kommentarer: