5 okt. 2010

Arlanda på väg mot Russia



Nu har äventyret startat! Sitter i Sky City på Arlanda och dricker proteindrink med banansmak. Vinterns byggande har redan börjat haha :) Blev en tidig morgon, fick skjuts av mamma och pappa som skulle på möte kl 8 i Stockholm så 6.15 rullade bilen iväg. Jag sov hela vägen så resan gick fort och medan pappa var på möte åkte mamma och jag till svärmor och hämtade en hjälm, ett visir och handskar. Min redan fula väska blev ännu fullare och jag kallsvettades över hur dyr övervikten skulle bli. Men vid såna här tillfällen är det väldigt bra att vara en söt och snäll tjej som en äldre man tycker synd om, så jag behövde inte betala ett öre :)

Tyvärr kunde inte väskorna checkas in hela vägen så jag kommer få stressa som en idiot i Moskva dit väskorna skickas, om jag inte lyckas få ut dem redan i St Petersburg för att kunna skicka dem direkt till Chelny. Får hoppas jag får ännu en man bakom disken och inte en sur, bitchig ryska :)

Vet inte vad det är, men jag är nervös. För resan i sig och själva vistelsen. Men mest för resan. Kanske beror det på att den tredje resan flygs med en flygplanstyp som jag aldrig någonsin hört talas om. Ingen Airbus eller Boeing, nejdå, utan ett namn som inte går att uttala ens om man försöker. Ett plan som består av reservdelar från de andra skrotade bolagen? Håller alla tummar och tår att det lyfter, flyger och landar som det ska...

Att jag är nervös måste också bero på att jag inte har rest så mycket i år. Har liksom inte touchen inne riktigt... För den här gången ska jag flyga till min älskade pojkvän, jag ska ha det bra, träna, baka och shoppa ;) Inte som när jag flög till Sydafrika ensam, eller alla mina resor till Thailand, Dubai,  Australien, eller Nya Zeeland... Jag har flängt över hela världen, ofta utan att veta hur det ser ut dit jag kommer, vart jag ska bo, om det är säkert att åka taxi ensam... Det här borde ju vara som rena semesterresan. Men det känns inte riktigt så ändå. Allt är så nytt, läskigt och främmande. Och en sak oroar jag mig över - om jag ska drabbas av tristess. Det måste ju liksom hända saker i mitt liv hela tiden, annars blir jag knäpp:) Men, men... jag försöker vända allt det här till något positivt - tänk vilket äventyr! Att få möjlighet att uppleva ett helt nytt land, en totalt annorlunda kultur och få möjlighet att lära mig mer ryska, på plats. 


Min kamera är med så jag kommer fota så mycket jag kan. Jag vet att många är väldigt nyfikna och jag ska försöka ge min bild av Nizhnekamsk och Ryssland. Har ni några frågor? Något ni vill att jag berättar, fotar, förklarar...? 

Bloggen lämnar härmed fokus på golf och går mer in på Ryssland, hockey, fysträning och annat som kommer fylla mina dagar! Hoppas ni hänger med!!

Inga kommentarer: