11 okt. 2010

En massa text

Nu är jag tillbaka från vår lilla shoppingrunda. Resultatet blev bland annat ett strykjärn för 390 rubel, ungefär 80 (!!) kronor. Återstår att se om det bara var billigt eller om det även gör kläderna mindre skrynkliga :)

Så till gårdagen... Jag tog en lång sovmorgon och gick sedan glad till gymmet. Kom dit, betalade för en dag, för att testa. In i styrkedelen, som var så fullknökad med maskiner och vikter att det knappt fanns plats att vända sig. Saken blev inte bättre av att en enorm ryska som förmodligen ätit lite mer än vanligt proteinpulver tog upp den enda lediga ytan. Jag fick tränga ihop mig med min skivstång i ett hörn... Dessutom var ljuset blåvitt = riktigt jobbigt. Gick från gymmet med tårar i ögonen. Det här kommer förmodligen låta fånigt, men för mig betyder ett bra gym, som jag trivs på, väldigt mycket. Särskilt här, där det inte finns så mycket annat att göra. Att vår lägenhet känns skit har liksom inte spelat så stor roll, för jag har tänkt att när jag väl har börjat tränat på ett gym kommer jag att trivas där och då mår jag så mycket bättre resten av dagen. Men jag trivdes verkligen inte. Så ledsen kom jag hem hit till lägenheten som kändes ännu mindre och fulare än vanligt och allt blev jättetungt. Men efter lite snack med Sofia och senare med Daniel kändes allt bättre och särskilt då vi fått tips om ett annat gym.

Idag åkte så jag och Jade dit, för att se om det var bättre. Grejen var bara att det inte var ett gym, utan en skönhetssalong. Först besvikelse - sedan enorm glädje! Äntligen ett ställe där vi kan lyxa till det! Det behövs här, jag lovar! Vi bokade varsin tid till oss alla tre, så på torsdag ska jag få fina naglar! :) I alla fall, vi var träningssugna. Med hjälp av en taxichaufför, ett lexikon och mina och Jades knackiga ryskakunskaper lyckades vi få honom att köra oss till ett annat gym. Det såg väldigt mysko ut utanpå (som det mesta här), men inuti var det jättefint. Vi hoppade direkt på ett pass, som körde skiten ur oss. Jade har svart bälte i taekwando och jag anser mig vara hyfsat vältränad, men jisses vad vi slet och svettades. Kul var det även om jag troligen inte kommer ur sängen imorgon pga träningsvärken :)

Vi betalade för ett månadskort men efter en stund förstod vi att de hade väldigt speciella, väldigt ryska regler. För att få träna på gymmet måste man ha instruktör och dessutom betala extra för det. Försökte få dem att förstå att vi kan allt själva, men net, det gick inte. Slutade med att vi fick tillbaka våra pengar och nu blir det ändå det andra gymmet kommande månader. Känns sådär, men jag hoppas att jag vänjer mig...

Imorse stack så grabbarna iväg på den första roadtripen sedan vi kom. De kommer vara borta till på lördag och spela tre matcher. Denna resa är troligen den jobbigaste på hela säsongen eftersom de ska så långt iväg. Nu har de kommit fram till den första staden, som ligger 3 h med flyg härifrån. Nästa stad ligger nära Japan, den resan kommer bli tre gånger så lång. Därifrån ska de sedan till Sibirien... Tänk om de kunde få flygmiles på de resorna, skulle bli många bonuspoäng :)

Vi tjejer är alltså själva. Vi har planerat in olika aktiviteter varje dag. Imorgon kväll ska vi kika matchen på tv och laga mat tillsammans, på onsdag blir det shopping på IKEA i Kazan (tre timmar i bil) och torsdag match på tvn igen plus manikyr. Plus att jag ska träna såklart! :)

Nu ska vi strax åka till vårt sushiställe. Vi får sällskap av Martin, som tyvärr måste byta klubb. Det finns en regel i KHL som säger att varje lag bara får ha fem internationella spelare, varje spelare utöver det måste de betala (dyrt) för. Nu har ju vi fått Pajen och antalet importer blir sex, därför måste en lämna och det är Martin. Imorgon sticker han till sin nya klubb i Moskva. Trist såklart eftersom han är en del av vårt lilla gäng, men å andra sidan har ju vi samtidigt fått Pajen och snart Helena! Sverige dominerar! :)

En eloge till den som fortfarande läser! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Läser varje dag tycker det är jävligt kul att höra om ert liv därborta. m.v.h Uffe hcp 5