22 okt. 2010

Kött e gött

Godmorgon! Riktigt grått och mulet här idag men för en gångs skull vaknade jag och var hyperpigg så jag stack ut på en timmes powerwalk. Riktigt skönt! Nu har jag ätit frukost, stretchat min stela kropp och planerar för en hemresa. Måste åka hem för att få ett nytt visum och tänker då stanna ungefär en vecka, ska bli sååååååå underbart!! Killarna är borta på en roadtrip då dessutom så det passar perfekt!

Igår fick jag äntligen njuta av min kocks goda hemlagade mat. Senaste gången var i juli. En rejäl köttbit, stekt kantarell, grym sallad och bearnaisesås plus tända ljus. Mmmmm så gott och mysigt!! Fick en riktig energikick!

Att vi hittade en bra köttbit var en prestation. Ingen av alla oss har gjort det innan. I alla affärer finns det en charkdisk men de har korv, korv, korv, korv och mer korv. Ryssland - korvarnas heliga land. Jag har gjort ett försök att smaka denna korv, men det är inte en avslappnad njutning att äta den eftersom man inte vet om den innehåller hund, ko, katt, duva eller människa. Men på något sätt lyckades vi alltså hitta riktigt nötkött och dessutom hittade Fia skinka som nästan smakade som hemma. Äntligen!!

En av TRE hyllor med sprit i mataffären. Detta är vodka, kostar 20 - 80 kr :)


Idag ska jag ta nya visumfoton - för fjärde gången! Kan snart legitimera mig visumfotoexpert!

Inga kommentarer: