31 aug. 2010

Välkommen höst

Oj vilken dag. Uttrycket att gå i ett har fått ett ansikte.

Kom aldrig i säng igår efter att jag kommit hem. Pysslade i lägenheten, packade upp, tvättade, skrev en att-göra-lista... Därför blev det en liiiten sovmorgon imorse till 8.30. Fem minuter efter väckning stod jag på Hemköp och betalade för frukostmaten, såg nog mindre pigg ut. Hem, äta frukost, städa till Harry, plocka ur tvättmaskinen, hänga på tork, in med ny tvätt, till djuraffären för att köpa mat, till gymmet för att köra ett hårt pass, hem för dusch, ny hängning av tvätt, hämtning av tre kartonger från Puma, till Landeryd för att käka lunch, träna putt och sving och spela nio hål på södra, hem för dusch och ombyte och sedan middag med tjejerna på BK. Och nu är jag hemma igen. Sitter för första gången idag (fem minuter kvar av augusti!) i soffan och kopplar av. Typisk första-dagen-hemma-efter-att-ha-varit-borta-dag.

Imorgon blir det något lugnare. Ska få manikyr och pedikyr av Jessica (nej, ingen nagelbandsklippning!!:)), spela med Krister Kinell och träna golf. Dessutom ska jag kolla till en saknad lägenhet, plocka iordning i garderoben och hälsa på mormor.

Godnatt! En minut kvar av augusti. Sen är det hööööööööst!

1 kommentar:

Packelina sa...

Åh va avis jag är!