3 aug. 2010

Snurrig granne

Har haft en jättemysig kväll med tjejerna hos Jessica. Pratade om stort och smått, allvarliga och roliga grejer om vartannat. Och jag satt och tryckte naturgodis som Jessica lurade på mig. Får bli hårdträning på gymmet imorgon :)

På vägen hem, kl 22.20, mötte jag min äldre granne med rullator, som verkligen inte borde vara ute så dags. Han var på väg till mataffären sa han (utan att kunna säga vad han behövde). Men den är stängd svarade jag. Nämen ajdå sa han och klämde sedan ur sig att han var på väg till juveleraren också. Ja den har verkligen stängt sa jag, sedan många timmar. Besviken vände han på rullatorn och tillsammans började vi vår mycket långsamma promenad hemåt igen. Han påpekade att det var ju tur att han hade träffat just mig där, som kunde berätta att allt var stängt och så att han fick sällskap hem. Efter en liten stund mötte vi Jossan, Martin och Melvin, jag stannade och pratade och fick grannen att gå vidare, eftersom jag skulle gå ifatt direkt. När jag sedan kom ifatt hade han glömt vem jag var.

Snälla nån, låt mig inte bli sådär virrig! Det är nästan otäckt tycker jag, hur huvudet kan ställa till det. Han brukar ha jättekoll på mig och allt annat, så det här kom från ingenstans. Hemskt kanske, men jag kan inte låta bli att garva åt själva händelsen :)

Godnatt!

Inga kommentarer: