26 aug. 2010

Bubbel babbel

Nu har jag checkat in på mitt tredje hotell på två veckor. Först var det Scandic Täby, sedan Rantasipi i Tavastehus och nu är det ett Scandic i Helsingfors. Förra hotellet var fint och sällskapet (Daniel) var oslagbart, men det är inte många hotell som slår Scandic. Snabbt internet, bästa frukosten och just här finns ett bra gym.

Usch, vad jag hatar avsked. Den här gången kommer det troligen dröja tre veckor innan vi ses. Inte så länge egentligen, men just avskedsbiten är jobbig. Men som jag skrivit tidigare, tack för att skype och sms finns!!

Snackade med en rysk fru häromdagen. Hon sa, ordagrant, att hon absolut inte vill bo i Nizhnekamsk eftersom det är en hemsk stad. Vad bra det kändes att höra...:/ Tack för att jag kommer ha Sofia och Aprilia som grannar, när grabbarna är borta! Får hoppas att vi kommer få en enorm frys, för jag kommer bli ett bakmonster. Kanske man kan starta en business, börja sälja bröd. Hörde ju rykten om att brödet på basen var torrt. Hmm.. Nåt att fundera på..! :)

Jahopp... Imorgon är det tävlingsdags igen. Europatouren denna gång. Årets andra tävling för min del på den touren. Kul att träffa de tjejerna igen, har ju spelat ganska många år med dem! Banan har jag också spelat under många år, det här är en sån tävling som har funnits länge.

Startar 13.50 imorgon = borde vara sovmorgon. Maria och jag ska gå morgonpromenix halv nio. Jag kan ändå inte sova längre än så. Lika bra att gå upp och göra nytta, och tänk så god frukosten kommer bli efteråt! :)

Ikväll kommer mor och far för att gå caddie resp caddiecaddie. Mysigt att träffas igen! Ser fram emot att få hjälp på banan igen efter två veckor på egen hand.

Har fått ett jättefint rum. Badrummet har tevens ljud i högtalare. Perfekt, så man kan hänga med i programmet även om man duschar. Så vill jag ha i mitt hus!

Bucklan står på första parkett. Jag tittar på den då och då och njuter :) Tror Daniel är lite småless på mitt tjat, satte på mig medaljen titt som tätt och berättade att jag vunnit SM. Om han hade missat det liksom...:)

Nån som fortfarande orkar läsa? :)

Inga kommentarer: