13 aug. 2010

Lyxiga bekymmer

Vet att det jag ska skriva är ett lyxproblem. Men det är ändå ett problem. Att vara golfproffs innebär att man jämt och ständigt bor på hotell. Det i sig är väl inte direkt ett problem, men man har sett sin beskärda del av minimala rum, svartvit tv och snuskiga badrum (men också yberlyxiga rum med flera soffgrupper, märkesschampooflaskor i badrummet och enorma frukostbufféer). I alla fall, till mitt problem: Att man alltid måste göra sig iordning för att gå ut och äta. Hem från golfbanan, dusch, ombyte och styling för att sedan leta efter en restaurang med god och nyttig mat med snabb servering. Det är som sagt ett relativt lyxigt problem, men usch vad jag tycker det är jobbigt att alltid äta ute i "finkläder"! Tydligen är det fler som känner så, för idag hamnade Cissi och jag på thairestaurangen på andra sidan gatan, i myskläder! Underbart, lite mer känsla av att vara hemma :)

Start 07.00 imorgon. Uppstigning 05.00. Läggdags strax!

Godnatt!

2 kommentarer:

Marie Litholm sa...

Jag inser att livet som golfproffs är glassigt på ett sätt, men samtidigt fruktansvärt slitigt. Efter en seg tävlingsrond igår kväll (som dock räckte till lagseger :-)så är det upp tidigt för KM imorgon. Du skulle kalla det "sovmorgon i sköna hemmasängen" och känna dig avundsjuk... Får sova ända till 06.30 :-/ LYCKA TILL!

Packelina sa...

Lycka till! Du är bäst!