2 aug. 2010

Tripp till RIga

Det har varit bloggtorka i några dagar nu. Svårt att blogga när man varken har dator eller internet. Men nu är jag back in town och ska lägga upp en massa bilder från min lilla Rigatripp. Det var så kul att se Daniel igen, även om det bara gått lite mer än en vecka kändes det härligt att träffas igen! Det är väl vetskapen om att vi kommer vara ifrån varandra en hel del framöver som gör att bara en vecka känns som en månad. Mysigt var det i alla fall och vi råkade tima in min resa bra. De har ju tränat helt sjukt mycket den första veckan, men just igår var det "vilodag", bara en timmes träning på stranden, så vi hann ses nästan hela dagen. Tänkte dra deras träningsprogram lite senare, så ni fattar vad det handlar om. Det var två väldigt slitna grabbar (Daniel och Melin) som jag mötte i hotellets lobby i lördags kan jag säga. Tyckte båda två såg smalare ut jämfört med på Skavsta en vecka tidigare. Men med tanke på hur de har hållit igång är det inte konstigt! Som sagt - mer om det senare...

Själv körde jag en 50-minuters löprunda igår och en powerwalk idag på stranden. Imorse var det riktigt härligt där, lite dimma, knappt en människa och lagom varmt. Kunde gått hur länge som helst. Jag bodde på ett guest house, som var bättre än förväntat, men på nåt sätt lyckades jag göra mig smått osams med de barska tanterna som jobbade där. Var nästan lättad när jag checkade ut idag med livet i behåll hehe... Bodde 20 minuters promenad från Daniel hotell, så det blev några vändor fram och tillbaka där på trottoaren. Tur att man inte sitter i rullstol kan jag säga, har nog aldrig varit med om en så ojämn väg.

Första gången i Riga, och jag blev positivt överraskad. Jättefina hus och mysigt med träd överallt. Sedan var det en skum blandning av gamla, riktigt risiga och nybyggda, toppmoderna snygga hus.

Nu dröjer det tre veckor tills vi ses. Då spelar jag tävling i Finland samtidigt som han har träningsläger där. Hoppas vi hinner ses nåt då! Annars är det ju tur att det finns skype!

För min del då... Den här veckan är det tävling på Bråviken, börjar på fredag. Så det blir träning imorgon och onsdag och sedan proam på torsdag. Skönt att få bo hemma!!

Bilder kommer strax!

Inga kommentarer: