27 aug. 2010

Kyligt

Tuuut tuuut - hade tydligen köpt biljett till bogietåget idag. Drog till slut i nödstoppet, hoppade av och klev på hål 17 på ett betydligt trevligare tåg, birdietåget. Tänkte att jag skulle fortsätta åka med det imorgon också...

På hål 14 hade jag en tremeters birdieputt. Pappa läste den bakom bollen, jag från andra hållet och så visade jag med händerna hur jag tyckte att den föll. När det sedan var min tur att spela sa jag högt att hålkanten måste vara rätt siktmärke. Pappa var tyst några sekunder och sa sedan frågande "höger eller vänster?". Inte det man vill höra när man känner sig osäker och just ska putta :) Så - jag började garva, var tvungen att börja om och sänkte putten. Ett skratt var just vad jag behövde, tack pappa!

Imorgon är det start 9.30. Skönt att slippa kliva upp vid 5 som under förra veckan!

Inga kommentarer: