21 aug. 2010

Tankar

Lycklig. Det är mitt tredje förnamn just nu. Svensk Mästare och om några timmar träffar jag min älskling! Sitter just nu på färjan, har avverkat buffén på en halvtimme, shoppat loss rejält i taxfreen (INGET till mig själv förutom en flaska vatten, någon i Finland är godissugen:)) och ska snart röra mig ner till hytten för att sova. Firande? Får bli senare. För mig räcker det för stunden att bara vara, och njuta. Skulle vilja sova med medaljen runt halsen, men lämnade den i bilen av rädsla att slarva bort den :)

Fick en pokal också. En vandringspokal. Första gången den användes var 1977. Sedan dess har många, många namn skrivits dit. Känns fint att numera tillhöra de namnen. Ett erkännande på nåt vis. Jag vill inte bli känd, men gärna erkänd som en bra golfspelare. Det här var en bit på vägen. Jag brukar inte fundera så mycket över en vinst - visst, jag blir alltid glad, om det så är seger i familjemästerskapen eller Europatouren i Wales - men den här gången känns det väldigt bra. Fick en plakett från Idrottsförbundet, en sådan som delas ut till alla svenska mästare, i alla sporter. Tänk att lilla jag har fått en sådan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Supergrattis till vinsten, jättekul!
När jag sade det åt Filippa så blev hon så glad att hon ställde sig framför spegeln, hoppade och skrek "Heja hamster mamman!"
Så efter det talar vi inte om Lotta längre utan om hamster mamman:)
Niklas