15 aug. 2010

Trea på Mellerud

Vilken dag igår. Gick upp klockan 5, åt frukost, åkte ut till banan och värmde upp. Spelade de resterande åtta hålen från fredagsrundan och satt sedan ett tag och väntade medan alla andra skulle spela färdigt och den nya startlistan skulle komma upp. Ny starttid blev 11.50, klämde i mig en omelett, fyllde på vattenflaskorna igen och kände hur genomblöta mina skor och strumpor var medan jag gick till rangen för en ny uppvärmning. Spelade med Kaisa och Louise i näst sista boll, och hjälp vilken runda! Vi sporrade varandra nåt grymt, Kaisa inledde med fyra raka birdies, Louise gjorde två eaglar under rundan, jag fem birdies och totalt gjorde vi tre bara en bogie var! Har aldrig varit med om sådant spel! Vi sa det Kaisa och jag, att det kändes som ett misslyckande att bara göra par. Nånstans mitt under rundan satte vi nämligen allt! Sjukt kul!! Vi klättrade förb ledarbollen och slutade till slut på första, andra och tredje plats!

På väg till banan klockan 5.30 igår morse...
Efter rundan var det prisutdelning och runt fem satte jag mig i bilen för den härliga bilresan på fyra timmar. Blev ett stopp på McDonalds också :)
Idag blir det lugnt. Kanske en sväng till stallet! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra spelat! Kaisas och din tränare Niklas Rajamäki visste väl inte vem av er han skulle hålla på =) Men han höll nog på båda!! Vila upp dig ordentligt idag. Hoppas fingrarna blir bättre snart. Kram från mamma

Anonym sa...

Bra spelat! ha ha jepp höll tummarna för båda, Filippa höll på hamster mamman :)

Anonym sa...

Bra spelat! Du e så duktig så :) hälsar Sussi från Åland

Lotta Wahlin sa...

Heja Filippa! ;)

Lotta Wahlin sa...

Och tack till er andra! :)