11 aug. 2010

Så kan det vara

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. När jag vaknade imorse gjorde fingrarna mindre ont än igårkväll så jag åkte ut till banan och slog några slag på rangen, men varje gång jag träffade bollen gjorde det för ont för att jag skulle kunna spela proamen. Så jag körde ett långt puttpass (det gör i alla fall inte ont som tur är!) och åkte sedan tillbaka hit till hotellet. Stack ut på byn för att leta apotek och hamnade till slut på vårdcentralen. Så nu ska jag knapra voltaren och alvedon och sitta med fingrarna i plåster insmort i alsolgel. Förhoppningsvis är det bättre imorgon när tävlingen startar och då tänker jag bita ihop. Får väl hålla lösare i klubban och räkna med att jag slår några meter kortare...:) Men håll med om att det är så jäkla tragikomiskt. Här skulle jag bli fin om naglarna och vad händer - jo jag får en inflammation i nagelbanden. Fick höra att det troligen beror på orena instrument, härligt. Nu känns det ännu bättre.

Kul väder ute dessutom. Grått, grått och regn i luften. Men jag kan ju inte sitta här på rummet och uggla hela dagen så ska sticka ut på en löprunda snart... Sen får jag väl traska runt några timmar på ica, som ligger här intill :)

Inga kommentarer: