30 aug. 2010

6 sängar på två veckor

Blandade känslor. Hatar att åka ifrån Åland, min älskade ö och mamma och pappa. Ingen plats på jorden får mig att må så bra. Luften, naturen, dialekten, huset... Samtidigt ska det bli väldigt skönt att äntligen komma hem. Har bott i en resväska de senaste två veckorna och känner mig sliten och trött. Har blivit en del flängande, milt sagt.

Inledde med att sova över hos svärmor och svärfar, bodde sedan fyra nätter på Scandic Täby, sov en natt på färjan på väg till Finland, fyra nätter i Tavastehus, sedan blev det tre i Helsingfors och nu en natt på Åland. Jag har dessutom tics på att jag måste packa upp väskan om jag sover mer än en natt på samma ställe, så gissa om jag är less på att packa upp och packa och packa upp och packa... Finns inte ens ord på hur less jag är på de kläder som jag har haft med mig och det ska bli så härligt att slänga allt väskinnehåll i tvättmaskinen!

Den som sa att det är glamouröst att vara golfproffs - tja!

Inga kommentarer: