6 aug. 2010

Eagle!!

Suck vilken dag. Sov uselt inatt, vaknade på helt fel sida och var av någon anledning jättespänd på första tee. Skickade drivern out, kul. Bara att slå en ny och skriva en trippel i kortet. Asförbannad slog jag dagens längsta drive som klyvde faiway och med en bra järn-7 upp till tre meter från hål och en bra putt blev det en eagle (mer pengar till cancerfonden!!:)). Snabb revansch. Därefter spelade jag rätt bra, men hittade aldrig någon riktig harmoni. Istället för att vara nöjd över de enkla paren var jag mest irriterad över att birdiesarna inte gick i. Då blir det aldrig bra, inte för mig i alla fall. Slutade totalt på två över efter en ren frustrationsbirdie på sista. Fan jag vet att jag kan så mycket bättre, men idag var det en kämpig dag. Får se till att sova bra inatt och vakna på rätt sida så blir allt så mycket bättre!

Pappa var duktig som caddie, mamma vid sidan applåderade bra och under sista nio fick hon sällskap av Kalle. Jag missade att stänga pipen till vattenflaskan och fick därför en dyblöt bag, en ännu dyblötare tröja och för lite vatten. Som sagt, en tung dag..:)

Nu blir det snart fika med Julia, skönt att bo hemma och få komma iväg och träffa vännerna och tänka på annat! Hoppas hinna kila förbi Jessica också och kika på håret!

Det är väldigt tomt utan dig! <3

Inga kommentarer: