26 maj 2010

Världens godaste vatten

Äntligen tillbaka på hotellrummet! Stack ut till golfbanan på förmiddagen för att hinna träna ett tag innan det var dags för pro-am-lunchen. Eftersom Nordea är sponsorer för hela touren, är det de som får bjuda in sina kunder till dagens pro-am. Därför fick vi också lyssna på läget för Sveriges ekonomi, kronans kurs, världsekonomin i övrigt och en del annat som jag inte förstod. Åh vad jag hatar när jag inte förstår. Jag tycker ekonomi och matte är roliga grejer, men jag har aldrig pluggat just ekonomi, så väldigt många av orden som de använde hade jag aldrig hört. Satt där som ett fån. Kanske ska plocka fram gymnasiematteboken igen?!

Efter lunch och föreläsningar var det dags för spel. Hamnade i ett jättetrevligt lag, så även om rundan tog fem timmar hade vi en bra dag. Skönt att spela banan, få känna på greenerna, ruffarna och hitta en spelstrategi. Tyvärr är hälften av greenerna i ganska dåligt skick som sagt, men det är ju samma för alla så det är bara att gilla läget. Banan i övrigt gillar jag verkligen!
Färdigspelad blev det lite träning, alltid skönt att slå av sig lite.. Tillbaka på hotellet gick jag direkt till gymmet och körde ett magpass och stretch. Måste ju jobba på rutorna till beach 2010 :) Middag blev det på samma restaurang som igår, till och med samma mat! Variation är kul har jag hört :)

Ärligt talat - den godaste dryck jag nånsin druckit! Som flytande piggelin! :) Smaken är krusbär/päron.



Föll för frestelsen och mumsade i mig en kanelbulle efter 13 hål. Så gott!! Tur att de inte serveras under tävlingarna bara...:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, Roström har analyserat Sveriges ekonomi i 40 år och han förstår nog knappt heller vad han själv pratar om, så du behöver inte känna dig ensam. För övrigt tog vårt lag genom Björn hem längsta drive i alla fall. Tack för idag Lotta, och lycka till med riktiga tävlingen! //Jesper