13 maj 2010

Trägen vinner...

Vet ni..! Jag gjorde nyss mitt livs första chin!! Efter ett långt pass på gymmet, där jag körde tre set med chins och någon kändes riktigt lätt, gick jag tillbaka till stången när träningen var över, bara för att testa. Hängde, lyfte mig uppåt, och rätt som det var, var hakan över stången!!! Yeeess!! Äntligen! Så som jag har slitit och kämpat! Nu höjs målet: fem stycken ska jag klara!

Spelade 18 hål på förmiddagen på södra. Riktigt skönt i början, men sedan började det regna och när jag kom in var allt genomblött. Men i takt med att regnet ökade spelade jag bättre och bättre. Limmade slaget på 15, satte en tremeters på 16, en tvåmeters på 17 och så en chip på 18 för att avsluta med fyra raka birdies! Ibland är golf barnsligt enkelt (och ibland är det så svårt att man vill lägga sig ner och gråta:)).

Ikväll ska vi hyra några filmer och jag ska fira min premiärchin med en god efterrätt! :)

Inga kommentarer: