14 maj 2010

Lyx med ishockey

Ibland önskar jag att jag höll på med en "idrott" där man alltid hade ett tag över huvudet, som hockey, bowling, biljard eller yatzy. Fast yatzy verkar inte vara något jag ska pyssla med, förlorade ju förra serien och nu ligger jag under med 2-3 i omgångar. Men tänk nåt så lyxigt som ishockey;) Alltid fruset vatten, två mål, en massa skydd och stora motståndare. Samma förutsättningar varje gång. Inte spelar det någon roll om det regnar eller blåser.

Å andra sidan är jag väldigt glad att jag slipper spela på sprutor, komma hem med lindad fot varannan dag och framförallt - att varje dag inte behöva andas flera timmar inne i omklädningsrummet (det luktar inte rosor om man säger så:)).

Ja, jag är bitter på allt detta regn! Kan det aldrig ge med sig? Inte kul att komma hem genomfrusen och genomblöt varje dag. Men men... lika bra att hålla humöret uppe iaf!! Snart vänder det?!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Här på Åland har vi 18 grader varmt å inget regn. Vi njuter =) Kram

Lotta Wahlin sa...

Åhhh det låter inte fel!!!! Kan inte den värmen komma hit, nuuuu! Kram

danme sa...

I träningslandskampen mot Danmark inför VM, så hade den danske målvakten problem med att han fick solljus i ögonen! :-)