25 maj 2010

Göteborg

Alla luktar fisk i Göteborg, alla luktar fisk i Göteborg... trallalla... :) Bor man granne med Scandinavium blir man ju påmind om hockeyn och de fina ramsorna mot Frölunda...! :)

Nävars, Göteborg är en riktigt fin stad! Men kallt är det nu. Imorse höll vi på att svettas ihjäl under morgonpromenaden hemma i Linköping, men efter att ha kört i regn i stort sett hela vägen hit möttes jag av kulingvindar här. Helsicke var det blåste på banan. Jag gick den idag, utan klubbor, med banguiden i handen, för att få lite koll på hur hålen ser ut. Då blir det en sak mindre att tänka på under pro-amen imorgon. Jag fick ett bra intryck av själva banan, den är fin, men tyvärr är inte greenerna topp direkt. Men men, det är ju samma för alla...

Har just ätit en jättegod pasta på en liten trattoria bakom hotellet. Känns som jag är utomlands ändå, var riktig italiensk känsla där.
Jag bor själv den här veckan och det är rätt trist... Är ju van nu att alltid ha folk runtomkring mig. Tur att det finns tv, tidningar, internet, mobiltelefoner och kex! :)
Räddarna i nöden!

2 kommentarer:

Marie Litholm sa...

Hej Lotta,
När du går banan (utan klubbor), går du den baklänges då och planerar strategiskt eller går du som vanligt? Vad är det viktigaste att ta reda på under en sån vandring tycker du?
Lycka till i tävlingen / Marie

Lotta Wahlin sa...

Hej Marie!
Jag går banan som vanligt, vill se den så som den ska spelas. En del går den baklänges, men jag föredrar att gå åt rätt håll.

Ser nästan bollen flyga när jag står på tee, planerar med hjälp av banguiden bästa landningsstället och bästa platsen för inspel.

Försöker hitta ett siktmärke från tee och brukar också skriva upp ungefärligt hur långt det borde vara kvar för inspelet.

När jag kommer fram till green kollar jag lutningar, möjliga flaggplaceringar och var hindren ligger osv.

Tycker en sån här promenad kan vara bättre än att spela banan. Man hinner se så mycket mer, och slipper slösa energi på ett dåligt slag etc. Samtidigt får man ju inte med känslan för greenerna, hårdheten på fairway eller ruffarnas tjocklek. En promenad och en spelad runda är optimalt innan tävling tycker jag.

Ha det bra!

Lotta