8 maj 2010

Kalla händer

Alltså, vilket väder! Nu har det gått en sisådär 3,5 h sedan vi kom in och värmen i kroppen börjar komma tillbaka så smått. Men jag har hackat tänder, skakat i benen värre än Elvis och jag var så blöt att alla kläder fick hängas upp. Helt sjukt.

Jag har spelat golf i många väder, snö, 40 gradig värme, sandstorm, ösregn och vanlig storm och tycker att jag har lärt mig behärska det ganska bra. Men idag mötte jag min övermäktige. Kombinationen regn och kyla. De sista fem hålen kunde jag inte hålla i klubban, bokstavligen. Händerna lydde liksom inte, de var som isbitar. För tävlingens skull var det tur att det var bästboll, och min käre medspelare ryckte in och tog över :) Men jag är så besviken på händerna. Jag kunde inget göra, det gick bara inte. Har man astaskig blodcirkulation så har man :( Men det finns förhoppningsvis en lösning, att ta med sig säg fyra par tjocka vintervantar och ett ombyte regnkläder...

Nu ska vi hem till mamma och pappa på middag. Blir en skön kväll!

En liten sötis ligger på min mage och sover. Han vet inte hur bra han har haft det i sin bur idag medan husse och matte har varit ute och frusit! :)

Inga kommentarer: