22 mars 2010

Vad håller jag på med

Ligger utslagen i soffan, har ont i hela kroppen och är så trött att det känns som jag aldrig kommer orka resa mig igen. Nej, jag har inte blivit påkörd av en långtradare och jag är inte sjuk. Har bara tränat ett långt och fruktansvärt jobbigt pass på Fyskliniken. Så jobbigt att jag inte ens är skönt trött, utan ruskigt jävla slut. Ibland frågar jag mig om det är värt att må så här, men jag vet ju att det är det. I sommar får jag igen det. När jag vinner mina tävlingar kan jag tänka tillbaka på den här dagen och alla andra dagar när jag har varit lika trött och så kan jag le stort!

Nu är det ju dock inte styrkelyft eller rodd som är min idrott, utan även golfen ska få sin andel träning idag. När jag piggnat till, smörjt in ryggen med Ice (gel som mjukar upp musklerna) och tagit en lång dusch ska jag åka till golfhallen och köra ett bra pass där också. Hade tänkt träna ute på Landeryd idag, men det är fortfarande någon grad för kallt för mina fingrar. Någon dag den här veckan kommer det bli ett utomhuspass, så jag har lite koll på hur bollen flyger innan träningslägret i Spanien nästa vecka!

2 kommentarer:

Stina Skoglund sa...

Hej Lotta!
Jag ville bara höra av mig och säga att du har en jättebra blogg och inspirerar unga lirare som mig. Sedan jag hittade till din blogg har jag gått in och läst den nästan dagligen :)

Jag tänkte även höra om du har några tips, eller saker som kan vara bra att tänka på, om man har som mål att bli riktigt bra i golf? Just nu är jag i USA på ett utbytesår och har spelat golf ett helt år i sträck vilket verkligen gett resultat, men jag lägger gärna fokus på någonting som kan vara viktigt att träna på inför sommarens tävlingar osv.

Är väldigt tacksam för svar! Fortsätt uppdatera oss som du gör :)
/ Stina

Lotta Wahlin sa...

Hej Stina! Vad kul att du läser här och jag blir jätteglad om du och andra blir inspirerade!

Oj, svår fråga.. Träning, träning och mer träning är självklart grunden till att lyckas. Man blir ju bra på det man tränar.

Jag tycker att jag får ut mycket av att spela på banan. Att spela tävlingslikt ena rundan med fullt fokus på varje slag och så under nästa runda (om det är lite folk ute) träna extra på närspelsslag runt greenerna eller försöka slå ett visst typ av slag (draw, fade osv). I år tänker jag fokusera min träning på puttning och närspel. Det är grunden till ett bra resultat!

Hör gärna av dig om du har fler frågor!

Lycka till!