11 mars 2010

Löst ägg

Godmorgon! Fyskliniken nästa - laddar för ett tufft pass med Lena!

Har just ätit min standardfrukost, kokt ägg och yoghurt med musli. Att koka ägg är en vetenskap. Jag har ett litet knep. Lägger i äggen i varmt vatten (från kranen), sätter på plattan och börjar äta min yoghurt. När den är uppäten är äggen klara. Ibland kan de vara aningen lösa eller aningen hårda, men det funkar för mig.

Utmaningen kom dock i somras när vi var ett helt gäng som delade hus under tävlingen i Tyskland. Bland mina roomies fanns Nina och Nico, och Nico var min caddie under tävlingen. Äggkokningen blev mitt ansvar - en morgon.. Det gulliga paret ville ha 6-minutersägg. Eftersom jag inte hade en blekaste aning om hur lång tid min yoghurtätning tog, tänkte jag att jag lägger i äggen i det kokande vattnet och sätter klockan på 6 minuter. Gjorde så, men åt inget ägg själv denna morgon. Nico försov sig en aning så han valde att stoppa ägget i fickan för att kunna äta det senare. Vi åkte ut till banan, jag värmde upp och sedan gick vi ut och spelade. På det elfte hålets green, när jag puttat färdigt, blev han plötsligt lite hungrig och stoppade ner handen i fickan. Jag stod bredvid och såg hans min. Oslagbart! Först - hmm, vad är detta - och sedan - ohh neeej ägget! (antingen var det fel på ägget eller så borde det ha legat i vattnet redan från början). De andra tjejerna i min boll skulle putta färdigt medan jag höll på att bryta ihop. Utslaget på nästa hål fick jag avbryta flera gånger.. Hahahaha.. Som sagt, jag blev bara äggkokningsansvarig en morgon! :)

Ha en bra torsdag!

1 kommentar:

Daniel Mellergårdh sa...

Riktigt kul!