29 mars 2010

På plats på Arcos

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa vilken lycka med matchen igår! Jag satte på min telefon i samma ögonblick som planet satte ner hjulen, men innan den fick täckning och smsen trillade in blev det en lååång väntan. Min medpassagerare undrade vad det var för fel på mig när jag ropade till av glädje :)

Nu sitter jag med ett stort gäng på terrassen till golfrestaurangen. Vi bor i ett enormt stort hus med fem rum, en massa badrum, ett fint vardagsrum, en liten biosalong och en stor pool på tomten. Plus att huset ligger på banan så det är gångavstånd till all träning.

Resan igår blev en mardrömstripp. bilkörningen från Malaga och hit till Arcos tog nära tre timmar i kolsvart mörker. Tur att jag hade två tjejer med mig som hittade vägen, annars hade jag hamnat i Bilbao eller nåt..:)

Idag har jag tränat puttning, skönt att träna på ondulerade greener som inte är snabba som ett parkettgolv, som inne i golfhallen. Efter det körde jag landslagets åttabollsövning, ett närspelstest med slag över bunkrar, rullchippar och pitchar. Riktigt bra träning!

Nu i eftermiddag ska jag träna på rangen, spela 9 hål och vara med på ett fysträningspass. Kommer nog slockna ganska tidigt ikväll :)

Ska försöka blogga senare och då kan det nog komma några bilder också!

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter skönt med träning på gräs igen! Det har ju gått några veckor sedan senaste Spanientrippen. Här i Linköping duggregnar det och är sju grader varmt =( Kram