22 mars 2010

Dagens grymma träning

Jag gick på det tunga artilleriet idag med övningar som frivändningar, marklyft och bänkpress. Trodde jag skulle ramla ihop efter rodden, cyklingen och upphoppen. Men jag klarade det! Underbart!



Detta är passet jag körde. Det är riktigt jobbigt att köra löpning och rodd mitt under passet, men det gör att pulsen är på en hög nivå under hela träningen, vilket är själva idén med ett crossfitpass. Det här var ett av de tyngre pass jag tränat, eftersom det innehöll såväl tunga styrkeövningar som kondition, explosivitet och balans. Garanterat ger det resultat i sommar!




Vissa övningar är kanske svåra att utföra på ett vanligt gym, men just att blanda styrkeövningar med konditionsträning är ett effektivt träningssätt. Lägg gärna in någon balansövning också, eftersom bra balans är viktigt såväl i en golfsving som i vardagen. Tänk om du håller på att halka på en isfläck men kan rädda upp balansen tack vare träningen!


Inga kommentarer: