24 mars 2010

Tvångstankar

Vår tvättmaskin är vild! Hoppade nyss en meter upp i luften pga en rejäl smäll, som kom från badrummet. Rusade in där och möttes av tidningar utspridda på golvet och en necessär som låg uppochner. Plus ett öronbedövande dån från maskinen som körde centrifugering på max och precis hade skakat ner grejerna på golvet. Ingen fara denna gång, men för några månader sedan lyckades den jäkla saken skaka ner en av mina parfymflaskor med resultatet att allt i necessären samt badrummet luktade tjejparfym ett bra tag efteråt..

Matchdag idag ja.. Jag är ruggigt laddad! Så himla mycket roligare att se matchen på plats än att bara kolla på tv!

När jag ska spela en tävling har jag en hel del grejer för mig, rutiner som för en utomstående kan ses som ren knäpphet. Som under mitt första år på Europatouren till exempel. Självklart var jag ganska nervös, men på årets andra tävling lyssnade jag på James Blunt på uppvärmningen (som tar en timme) och även under träningen efter rundan (ofta runt två timmar). Lugn musik som fick mig att slappna av och komma i harmoni. Grejen är att jag slutade fyra i den tävlingen och därmed blev Mr Blunt min ständige följeslagare - hela året. Jag spelade 57 rundor, gissa om jag spydde på musiken på slutet, men inte kunde jag sluta för den skull. Detta är alltså bara ett exempel, jag har och har haft många fler saker för mig..
Det sjuka är att jag är likadan nu när det gäller hockeyn. Där jag inte ens presterar själv och troligen inte kan påverka ett skit från läktaren med mina fuffens grejer. Jag kommer ikväll att ha samma jeans och samma tröja som i lördags när laget vann. En apelsinfestis och ett päron är också givna måsten! Plus en del annat, som hur jag har benen, i kors eller parallellt. Slogs av tanken att tvätta håret nyss, men kom på att jag gjorde det innan matchen i måndags. Alltså ingen tvätt idag. Jösses så störd man är! :)

Nu blir det lunch!

Inga kommentarer: