25 jan. 2011

Träning, träning...

Idag har jag haft en lång och bra träningsdag. Började dagen med att göra en 3D-analys med John Hellström. Fick sensorer på överkroppen och när jag sedan slog fick John exakta siffror på hur jag rör mig under svingen och vad som kan förbättras... Fick några grejer att träna på!

Efter 3Dn blev det 1,5 h med Patrik i Trackman, som är en apparat som analyserar bollflykten, utgångsvinkel, svinghastighet och typ allt annat som har med slaget att göra. Första gången jag tränade med Trackman, men definitivt inte den sista! Så nyttigt att se, svart på vitt, hur bollen beter sig när jag slår till den och hur svingspåret och klubbhuvudet ser ut vid impact.




På eftermiddagen blev det 9 håls spel, mer träning på rangen och lite närspel. Och efter det stationspass med olika fysövningar. Nu sitter jag nedsjunken i en stol efter att ha ätit en god middag som vår kock lagat, matkoma. SOK ska strax berätta om OS, sen väntar sängen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Verkar som att det är full rulle där nere, men det gillar ju du..så du trivs säkert!

En fråga: Du tränade väl ett litet tag på Health Care, eller? Vad tyckte du om det stället? Vem passar det? Du har ju ändå lite erfarenhet av gym av olika de slag; ryska, svenska, spanska u name it!