22 jan. 2011

Ditt och datt

Såå, nu har jag hunnit med det mesta av det jag skulle göra idag. Löpningen gick riktigt bra, jag flög fram :) Har även varit en sväng i golfhallen och dessutom packat väskorna. Nu ska jag traska hem till Vera och kolla hockey. Mysigt att träffa tjejerna nu när man äntligen är hemma :)

Svar: Ja hockeyn är enormt stor i Minsk. Överallt i hela staden sitter stora reklamskyltar med bilder på spelarna och datum för kommande matcher, taxichaufförer och restaurangfolk känner igen killarna (i en stad med 1,8 miljoner invånare) och på matcherna där arenan tar 15 500 personer är det nästan alltid fullsatt. Det är kul! Sen är det överlag mycket idrott i stan, på väg ut till arenan passerar man fotbollsarenor, mindre hockeyarenor, skridskobanor och andra idrottsanläggningar. Antar att Mr Lukastjenko gillar sport ;) Men inte golf :( Det finns inte en enda golfbana i staden. Jag får väl se till att lära känna honom och ta med honom ut på en runda i sommar, så vem vet, då kanske det finns en fin bana där i höst ;)


Utsikten från lägenheten.. Tur att det är så stort och fint därinne så man slipper titta ut ;)


Inga kommentarer: