23 jan. 2011

Landslagsläger

Så var man på Arlanda igen. Mitt andra hem för tillfället. Planet är försenat en stund men vad gör det när man kan sjunka ner i en fåtölj i en lounge, surfa, läsa tidningen och dricka te? ;)

Kom på att jag nog inte har sagt vart jag ska eller vad jag ska göra. Som ni kanske vet har golf blivit en OS-gren och är med i spelen 2016. Som ett led i det har svenska golfförbundet nu dragit ihop ett första läger, dit jag är inbjuden. Vi kommer under kommande vecka att träna hårt på Arcos Golf vid Jerez i sydvästra Spanien. Ett antal "experter" är på plats, fysträning KG, svinganalys John, puttning Jon och mentalt Kent. Plus landslagets coacher och representanter från SOK. Förra året var jag ju också nere med landslaget, då var det ingen OS-satsning, men ett riktigt bra träningsläger. Det är perfekt att få hjälp av dessa experter, inspireras av de andra duktiga spelarna och träna på Arcos, som är en grymt bra anläggning.

Hoppas Pohlman blir på bättre humör för just nu ser inte prognosen sådär jättebra ut.. Är ju lite behagligare att träna 7 timmar per dag om det inte regnar :)

Inga kommentarer: