24 jan. 2011

24 januari 2011

Nu har vi precis käkat middag. Vi har en egen kock på plats som lagar frukost, lunch och middag till oss, lyx! :)

Idag har det blivit en timme på rangen, två timmar närspel och tre timmar puttning plus en halvtimmes fys, stationsträning. Med tanke på att jag reste hela dagen igår, kom till huset vid midnatt och gick upp vid 7 börjar jag bli lite småtrött.

Svar: jag blir också jättetrött i ryggen av att träna puttning när jag står stilla och matar puttar, om ni förstår vad jag menar. Blir en enformig rörelse och eftersom man står med lätt böjning blir det påfrestande. Lösningen är att sträcka på ryggen med jämna mellanrum, säg var tionde putt. Idag körde vi en puttbana på 50 hål och två andra övningar där man hela tiden rörde på sig och sträckte ut ryggen, så de tre timmarna gick smärtfritt.

Föreläsning på g nu. Ciao!!

Inga kommentarer: