17 jan. 2011

Lussebullar

Dagens notering till mig själv:

Hyr inte bil med Hertz fler gånger. Jag gjorde det nu i Spanien, via Ryanairs hemsida. Fick ett riktigt bra pris på sidan när jag betalade flyg och bil samtidigt, så jag slog till. När jag sedan landade i Alicante visade det sig att jag inte skulle tanka upp bilen innan jag lämnade tillbaka den, utan de tog betalt för en hel tank. Skitkul när jag körde 6 mil och ändå fick betala 54 euro i bensin :/ Idag fick jag hem kvittot och då har det tydligen även tillkommit 10 euro i skatt. Så de 700 kronorna bilhyran kostade från början har förvandlats till 1300 kronor. Inte mycket pengar att bråka om, men man blir ju less...

Idag var jag stark på gymmet, är så härligt när det känns som att man kan lyfta hur tungt som helst :) Nu blir det golfträning och sen ska jag fixa några ärenden. Och packa.

Jag är sugen på lussebullar igen. Borde kanske baka ikväll?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jah hyr aldrig mer från Hertz efter en liknande blåsning på Teneriffa! Och när vi nu hyrt bil till nästa resa blev det billigare att inte anlita Ryan airs erbjudanden. Det finns ju så många bra hyrbilsfirmor att välja på! Kram