10 jan. 2011

Mumin

Det är så mycket roligare att blogga nu när ni kommenterar! :) Kom jättegärna med frågor också, om golf, träning, hockey, Ryssland, ormen, you name it..

Sista träningsdagen idag och shit, det börjar värka i kroppen nu. Man är inte 20 längre, det känns! :) Tar allt längre tid att värma upp på morgonen och när man tränat i 6-7 timmar som jag gjort varje dag är alla muskler så trötta och stela att jag stapplar fram, så var det inte förr :) Jag är grymt nöjd med träningslägret, jag har kört precis så hårt som jag planerade. 100% fokus på golfen och så lite skype och film på kvällarna. Det skulle inte vara kul att vara ensam varje träningsläger, men just nu behövde jag det. Att bara få fokusera på träningen och inte behöva vara social och trevlig när jag är övertrött på kvällarna :) Jag har spelat fyra rundor totalt och tränat 2-3 timmar golf plus fysträning varje dag. Spelet har gått framåt, spanskan likaså, känslan vid närspelet börjar komma tillbaka (första rundan trodde jag att den hade stuckit för alltid;)) och jag har fokuserat träningen på puttningen som också känts allt bättre. Många månader kvar till tävlingsdags, många träningspass, det ser jag fram emot!



Nästa maskot: Mumin! Inte så vit längre men lika söt för det :) Följande historia kommer låta rätt mysko, men häng med några veckor på touren så förstår ni hur uttråkad och flummig man blir :)

Fransyskorna på touren hade för några år sedan en "klubb" där vissa av tjejerna på Europatouren var med. De kallade klubben för "Biolutte family" (biloutte är nåt ord på franska som inte betyder något men som var med i en film, fråga mig inte varför de döpte klubben till det:)). Jag blev medlem och fick heta Biloutta eftersom de tyckte att alla svenska namn slutar på "a". En finsk tjej fick till exempel heta Biloutti eftersom alla finska ord slutar på "i" ;) Vi var ett kul litet gäng, även om själva klubben inte gjorde något och jag vet inte ens exakt vilka som var med. När vi hade tävlat i Finland i slutet av sommaren kom Gwladys Nocera som var klubbens president och gav oss varsin Mumin. Alla Bilouttor har därför en Muminheadcover!

Imorgon snö och kyla. Härligt ;)

Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hå, hå, ont i kroppen i din ålder! Kom igen när du är lika gamla som vi =) Nu får man ju nästan träningsvärk bara av att knyta på sig golfskorna. När man sedan gått arton hål de första gångerna på säsongen är det ju knappt man orkar stappla hem till sängen, ha,ha! Men bra att du har haft ett lyckat träningsläger. Kram från mamma och pappa

Anonym sa...

Se till så man kan läsa bloggen i Firefox och explorer också så ska jag fortsätta kommentera. Just nu funkar detta inte för mig utan jag måste använda mig av Safari bara för att läsa din blogg...