28 jan. 2011

Om lägret

Veckan börjar gå mot sitt slut, fler och fler reser hem.. Det har varit mycket folk här under veckan, totalt 16 spelare. Dessutom har vi tre coacher, fyra experter, en kock, två representanter från SOK, golfförbundets styrelse och en journalist från Svensk Golf. Svenskar överallt med andra ord (plus norske puttexperten Jon med fru:)).

Idag tränade jag bunkerslag med Per-Ulrik Johansson. Fick några riktigt bra tips och även en hel del beröm. Blev kvar i bunkern länge, slog och slog. Nu kan jag slå korta höga, längre höga, bollar med spinn och längre med rull. Dessutom fick jag ta med mig samma tips till lobbarna, som nu flyger högt och landar mjukt :)

Det här lägret har varit så bra! Vi har fått varsitt schema med tid med experterna, tid för spel och egenplanerad tid. Varje dag har jag fått träna med någon av experterna, som alla är otroligt kunniga och ödmjuka personer. De kommer med tips, om jag så önskar, och sen kan jag ta till mig det jag känner att jag behöver. Dessa experter är de bästa i Sverige (och Norge) inom sina områden, så jag försöker suga i mig så mycket information som möjligt. 

Ni som har hängt med i min karriär vet att jag aldrig satsade som amatör, alltså ingick jag inte i något landslag. Att få den här hjälpen nu, kunna träna med andra bra spelare och känna att landslagsledningen tror på mig - det betyder mycket! Chansen att komma med i OS är liten, men jag satsar på att vinna på Europatouren igen och att utvecklas som spelare, och med den här hjälpen blir vägen lite rakare och enklare!

De andra sitter framför handbollen och hejar. För dåligt tydligen eftersom det går sådär ;) Mitt intresse för handboll när inte Bengan är med är lika med noll. Därför passar jag på att blogga i en lugn del av huset :)

Förutom bunker tränade jag närspel, puttning och sving och som avslutning sprang jag uppför berget som ligger här intill. 13 minuter uppför. Flåsade bra där uppe på toppen - men vilket utsikt!

Nu blir det taco! Vår duktiga kock skämmer bort oss!

1 kommentar:

Håkan sa...

Din säsong bara måste bli bra så fokuserad som du är.Ska bli kul att följa dina tävlingar framöver när det drar igång.