6 jan. 2011

Doris

Sådär.. Nu har jag ätit dagens andra pasta bolognese. Tanken var att handla mat och laga något (oätligt hehe) i lägenheten, men tydligen är det helgdag här i Spanien så jag får vackert vänta till imorgon. På hotellets meny fanns det mackor, pizza och bolognese. Lätt val för mig. Jag är dessutom van att äta samma mat sjuttioelva gånger i rad. Om jag äter tex Pad Thai innan en tävlingsrunda och spelar bra, blir det favorit i repris dagen efter. Och dagen efter. Och dagen efter. Och dagen efter. Eller som när jag nu har varit ensam i lägenheten och gjort lasagne, frusit in och sedan ätit det till lunch och middag tre dagar i rad. Bryr mig liksom inte direkt. Sen uppskattar jag såklart god mat som på Bellos igår eller när mina kockar pappa och Daniel lagar nåt gott!

Ska strax gå tillbaka till lägenheten, men tänkte inleda en liten miniserie om min golfbag. Vad har jag i bagen och varför? Först ut är den "sak" som har hängt med längst: Doris.


Älskade lilla Doris. Född på Disneyland i Paris och emigrerade 2004 till Sverige i mitt sällskap efter att jag spelat en amatörtävling i Frankrike. Det är inte en gång som hon har gjort att mamma och jag har brutit ihop av garv under rundan, när hon kikar fram bakom regnskydd, headcovers eller fastnat i hänglåset. Hon har peppar, peppar aldrig varit på vift, mycket tack vare de ständiga lagningar som måste göras i fästet. Förutom att hon är söt har hon faktiskt ett litet syfte. Alla som har sett filmen Hitta Nemo vet att Doris är glad men glömsk. Precis så som jag ska vara på golfbanan. (ps. Doris är ett fint namn Fia!;))

Bloggen kommer inte bara att handla om golf. Bara det att jag just nu är som en kalv på grönbete och därför mest har golf i huvudet som den värsta nörden. För att bryta slänger jag även in en hockeyrapport: :)

Minsk ångar på. Vinst med 5-3 idag och Daniel spelade mest av alla! Två matcher kvar på denna bortaturné...

Godnatt!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Lotta! Hoppas allt är bra i Spanien. Vi har ett proffsläger på Arcos i Spanien v.4 med landslaget. Inbjudna spelare är svenska herrar och damer topp 200 på WR. Vi har ett par platser över och skulle vara jättekul om Du och Doris =) kunde på kort varsel...
Kan du maila dina kontaktuppgifter till mig så får Du veta mer...

Vänliga hälsningar
Patrik Jonsson
National Womens Coach
patrikjonsson@me.com

Anonym sa...

Härligt att se Doris igen. Hon är ju faktiskt som du, väldigt glad men väldigt mycket mer glömsk. Vi får väl se om vi träffas i år på Arthur Svenblad Cup. Det får bli hårdträning under våren så vi kan vara med. Kram Ann