24 sep. 2010

Studentrookie

Sådär då var plugget över för idag... Som total rookie att plugga på högskola hade jag ingen aning om att 50%-fart innebär 20h plugg i veckan. Ursäkta min dumhet, men är man elitidrottare så är man :) I alla fall, min käre bror upplyste mig häromdagen om detta faktum och jag insåg att jag måste ägna mer tid åt mina studier. Så flitig som jag är just nu kommer jag att denna vecka komma upp i det dubbla - det känns bra. Enda problemet är att huvudet värker av ovana att sitta inne och pyssla och att jag är mindre trevlig när mina stackars närmaste ringer och stör - ledsen för det.

Vänta bara - snart är jag en tvättäkta student som lever på fiskpinnar, går runt i overall och käkar koffeintabletter för att orka:)

Blir en lugn kväll ikväll, känner mig sliten efter gårdagens sjuka. Dessutom har jag ont i armen - blev vaccinerad imorse. Så nu ska jag tycka synd om mig själv och äta lite tröstglass :)

Inga kommentarer: