1 sep. 2010

Slut på semestern

Ännu en dag i full fart, även om början var väldigt lyxig med manikyr och pedikyr hos Jessica. Tack vännen!

Spelade 9 hål med Kinell, fick en del tips om närspelet, kommer jag garanterat få nytta av framöver. Norra är fortfarande ganska blöt, men greenerna är kanon. Bästa greenerna av alla banor jag har spelat i år!

Här kommer årets nyhet: JAG SKA BÖRJA PLUGGA! Ryska! Ska jag leva där till och från i sex månader vill jag förstå skyltar, menyer, enklare texter och kunna säga några ord. Snabba ryck, blev antagen idag - börjar imorgon! Distanskurs via nätet i tio veckor! Har inte pluggat på åtta år förutom en kurs som jag ville tenta upp för sju år sedan, så det kommer nog gå lite småsegt i början. Huvudet är liksom bara vant vid att skriva här, räkna ut avstånd på banan typ 124+13=139 ;-), så att plugga in ett nytt alfabet och lära sig grammatik känns rätt främmande! Men men... nu får det vara slut på att känna sig dum i huvudet, vilket jag har gjort ett tag.

Fångarna på fortet. Nostalgi på hög nivå. Nostalgi på ännu högre nivå fick jag idag när jag åkte förbi Långgatan, mitt älskade hus där jag växte upp. Men man kan ju inte bo kvar där hela livet...

Inga kommentarer: