20 sep. 2010

Måndag i Riga

Jahopp, så var man i Riga då... Vi hann säga hej och jag fick visa allt jag tagit med (snus, tidningar, telefon, svamp, choklad mm:)), innan det var dags för Daniel att dra iväg på träning. Så nu har jag spenderat några timmar på egen hand, med lite shopping. Bra att vänja sig, lär bli måånga timmar på egen hand i Ryssland också. Det är ju så att spelarna sover på basen natten innan hemmamatch plus att när det är bortamatch är de oftast borta en vecka och bockar av flera matcher på en gång. Gäller att ha saker att göra där alltså, det är delvis därför jag har börjat plugga ryska. Har planerat att köra stenhårt med fysträningen, jag ska testa att verkligen satsa på det en vinter och försöka bygga upp mig ordentligt.

Anonym: Det ska bli väldigt spännande och jag ser fram emot äventyret! Jag kommer att vara i Ryssland från början av oktober till dess att hockeysäsongen där borta är slut. Alltså mars ungefär. Dock planerar jag att åka hem emellanåt för att träffa familj och vänner, se Sverige och träna golf. Det är nämligen så att närmsta golfbana finns såvitt jag vet i Kazan, tre timmar från Nizhnekamsk, och dessutom lär det vara alldeles för kallt för att spela utomhus. Som vanligt tänker jag ta några veckor ledigt när min säsong är slut, men sedan kommer jag helt enkelt svinga och putta i vardagsrummet eller om jag hittar en rik ryss som kan fixa en golfhall:) Och troligen kommer jag att lägga in några träningsläger i sydeuropa. Vill man så går det att lösa. Jag tänker inte på nåt sätt offra min egen karriär!

Tillbaka till Riga. Så dum man kan vara.. Gick omkring och blev lite sugen på nåt, en mataffär låg runt hörnet, jag kom ut med bananchips. Öppnade påsen direkt men usch vad de smakade skumt. Men vad gör jag nu? Jo ligger här och trycker bananchips som om jag aldrig mer skulle få mat. Inte blir de godare heller :)

Jag får smyga runt lite här, inte så populärt att jag är här. Egentligen ska laget äta tillsammans här på hotellet efter träningen men vi ska smita iväg till Fridays, åh vad gott det ska bli!

Regn, regn och mer regn. Deprimerande väder. Passar bra att lyssna på Daugava. Hoppas det är bättre väder imorgon för då har jag tänkt ge mig ut på en lång löprunda. Och på kvällen är det match! Kul! Om jag får biljett vill säga. Ryktet säger att det är slutsålt men lilla jag ska väl kunna komma in ändå :)

Nä nu måste jag sluta äta bananchips så det finns plats för nachos med guacamole på Fridays!

Da svidanja!

Inga kommentarer: