1 sep. 2010

Cancerfonden

Då och då kommer tankarna och känslorna från i vintras tillbaka. Eller egentligen ligger de i bakhuvudet hela tiden, men ploppar upp till ytan ibland. Jag tänker på hudcancern. När de tankarna kommer försvinner allt annat. Det känns fortfarande så ofattbart. Jag tänker på vilken tur jag hade som gick och kollade leverfläcken så tidigt som jag gjorde. Tänk om jag väntat ett år... Nej usch jag vill inte tänka så, det känns för otäckt.

Vill bara uppmana er. Snälla, vänta inte - gå och kolla leverfläckarna nu! Hellre kolla och få reda på om det är någon fara eller inte än att förutsätta att det är lugnt. Det är det kanske inte. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att jag skulle ha cancer. Det fanns inte i min sinnesvärld. Men jag hade det ändå.

Jag har skrivit det förut, men vill bara påpeka igen hur kunniga och förtroendeingivande läkarna var. Det märktes att forskningen har kommit långt, jag kände mig ganska trygg trots all oro. Ändå behövs det väldigt mycket mer pengar till forskning. Tänk den dag när läkarna kan bota all cancer! Jag hoppas och vill tro att det kommer en sån dag. Tills dess tänker i alla fall jag skänka pengar för att göra den dagen möjlig. Jag hoppas att några av er som läser också kan tänka er att skänka 50 kronor. Många bäckar små...

Så här gör du om du vill skänka 50 kronor (eller mer): SMSa BESEGRA 2265 till 72988 för att skänka 50 kronor eller gå in på min insamlingssida.

Jag fortsätter ju hela säsongen med mina birdiepengar. Jag sätter in 10 kronor per birdie och 300 per eagle som jag gör under tävling till min birdieinsamling. Jag kommer om några veckor att summera och sätta in summan. Häng gärna med då och skänk samma summa!

Inga kommentarer: