4 sep. 2010

Applåderar applåderna

Tack, tack, tack till alla er som kom och kikade idag! Jättekul med sån publik! Man blir så taggad att spela bra då. Hoppas ni och ännu fler kommer imorgon!

Tänkte på en sak när jag gick där ute och spelade... Ibland är det jäkligt kämpigt att vara golfproffs, när det går illa, bollen studsar fel, det ösregnar eller är svinkallt, svingen känns apa... Finns många exempel :) Men ibland är det å andra sidan underbart härligt! Som idag... När jag gör nåt bra står 30 personer och applåderar åt mig och blir uppriktigt glada. För att jag presterar bra på mitt jobb. Förstår ni hur fint det är? Tänk om det var så för Nisse när han sitter på kontoret, löser en svår uppgift och så står en massa folk runt honom och ger en klapp på axeln och säger att "fan vad bra du är", eller för Stina som lagar mat i ett storkök, gör en riktigt god soppa och alla som ätit kommer in och hyllar henne.. Tänk om alla människor kunde få känna den glädje och stolthet som jag gör när jag får applåder! Ville bara att ni skulle veta att det värmer...!

Nu ska jag ge mig ut på en löprunda... Blir inte så ofta jag hinner springa i mina egna hoods just nu så bäst att passa på när man är hemma :)

Neftekhimik vann förresten sin sista träningsmatch innan seriestarten idag. Kul!

2 kommentarer:

Lotta R sa...

Då får du en cyberapplåd för ditt inlägg med! :D

Marie Litholm sa...

Underbar inställning! Instämmer med Lotta R.
Att ge beröm eller visa uppskattning kostar så lite och betyder - och ger - så mycket. Hurra för mer uppskattning i varda´n!!!