15 sep. 2010

Onsdag

Mina roomies har stuckit in till storstan men jag är för trött och urblåst för att orka gå runt där. Låter kanske som noll logik, men jag tänker sticka ut och springa en liten runda istället. Ofta kan man piggna till och känna sig fräschare efteråt... Så för mig väntar detta: jogg, stretch, dusch, spotify, läsa tidning, äta frukost till middag :), plugga ryska, messa med Carro som är i Stockholm och hejar, prata med min ryss...

Urblåst är förresten en underdrift. Fy f-n vad det blåste idag. Min 73-runda känns som 65. Efter nio tyckte jag att det räckte och då var det dags att kliva ut på ett öppet fält där det blåser ännu mer. Tufft, tufft!

Räknar ner dagarna till måndag när vi äntligen ska få ses igen! Snart är det slut på särboendet, ska bli så grymt skönt! Om jag får mitt visum vill säga. Strul!! Snart tar jag och Sofia (Melin) saken i egna händer och tar oss ett snack med ryssarna. Hur svårt ska det vara att fixa fram tre visum? Vi är ju inte direkt ligister eller terrorister, vi tänker inte ta över landet eller ställa till problem. Vi vill bara bo där. På tal om ryska, imorgon är det dags för lektion #2. Alfabetet sitter som ett smäck, värre är det att uttala orden snyggt. Ge mig någon lektion till bara...;)

Inga kommentarer: