29 sep. 2010

Ny resa bokad till Ryssland

Man skulle kunna tro att jag befinner mig längst ner i en grotta i den djupaste skogarna i de mest avlägsna områdena i Sibirien med tanke på hur dåligt internet jag har, men det gör jag inte. Istället sitter jag i en liten stuga ute på landet i närheten av golfbanan, tydligen räcker det för att signalerna inte ska orka fram.

Snabbresumé av gårdagen: uppstigning mitt i natten ;), körning ner hit till Vasatorp, 18 håls pro-am, middag på Sofiero med jättegod mat och en taggad artist.

Idag tog jag lite sovmorgon, stack ut till banan och tränade några timmar. Åkte direkt därifrån till mataffären och vad händer? Jo, min telefon ringer. Vem är det? Jo, resebyrån. Varför? Jo, min resa på tisdag är borta. Försvunnen. Avbokad pga tekniskt fel. Fick panik i benen, tog fram de vassa armbågarna och hann förmodligen slå ner den ena rullatorn efter den andra som gick i min väg mot kassorna. In i bilen, rivstart och hastighetsrekord tillbaka till stugan. Nu är det frid igen, lyckades boka en ny resa, samma tid men med ett annat bolag mellan St Petersburg och Moskva jämfört med förra resan. Skönt. Jag har ju varit så inställd på att resa då att det hade känts skitjobbigt om jag fått vänta...

Nu ska jag ut och jogga.. Sen blir det ryskaplugg :)

Inga kommentarer: