5 apr. 2010

Kokosrutor

Så var träningen tränad, lunchen äten och duschen duschad. Nästa steg blir handling på Maxi, eftersom kylskåpets innehåll börjar sina.

Igår på Hemköp inlämnades ett litet klagomål från den ena halvan av familj Fernholm/Wahlin. Nämligen att "tydligen så bakas inte kokosrutor där hemma längre...". Som protest inhandlades två butiksbakade rutor. Matlagning är Daniels jobb, bakning är mitt. Efter att min säsong tog slut bakade jag mer än Gyllenkonditoriet, men eftersom frysen blev proppfull tog jag ett break, som har varit tills nu. Trodde i min enfald att det mesta fortfarande fanns kvar där inne i kylan, men så var inte fallet. Kokosrutorna är slut, tydligen sedan länge. Jag ber om ursäkt! ;)

Så efter handling på Maxi ska jag ställa mig och baka. Sen ska han få äta kokosrutor tills han aldrig mer vill se dem! :)

Det finns en sak som jag aldrig nånsin har lyckats göra. Förmodligen finns det ganska många såna saker, men nu syftar jag på en specifik grej, som jag försökt göra hur många gånger som helst, men aldrig lyckats med utan hjälp. Nu känns det dock som att jag vilken dag som helst ska lyckas! Mer om det senare...!

Inga kommentarer: