20 apr. 2010

En kör järnet, en annan sover

Hellu!! 18 hål spelade - gick pannkaka. Loch Palm var ingen lätt bana och jag tyckte det var helt omöjligt att putta på greenerna. Men men.. tänkte ge den ett nytt försök imorgon. Jag gick ut 07.45 imorse och var klar 10.20. Var tillbaka på hotellet vid 11, skönt att ha hela dagen kvar men ändå fått ut bra träning på banan! Nu är kl ett, jag har ätit lunch och legat vid poolen ett tag och oooooj, just nu kliver Mr D ur sängen haha.. Hur kan man sova så mycket? :)

För er som undrar om greenfee här.. Att spela 18 hål kostar cirka 800 kronor inklusive obligatorisk caddie. Ganske dyrt, särskilt med tanke på hur billigt allt annat här i landet är! De banor jag har spelat är i bra skick, även om det inte är topptopp. Caddiesarna säger avståndet med en diff på typ 10-20 meter, kan sällan mer än några ord engelska, är alltid glada och vill gärna hjälpa till med att markera, rengöra och rikta in bollen på green. Det sistnämnda gör jag alltid själv och jag använder hela tiden min lasermätare som ger exakta avstånd, men det är väldigt skönt att ha nån som drar ens vagn i värmen.

Nu får jag äntligen sällskap! :) Poolen nästa..!

Kram!

Inga kommentarer: