4 feb. 2010

Vidskeplighetens kungar

Ibland är det väldig tur att vi är två elitidrottare som bor tillsammans. Ett sådant tillfälle inträffade igår kväll. Min käre sambo tog sin eftermiddagslur medan jag kollade på tv, men när klockan närmade sig sju höll jag på att hungra ihjäl och gick in i sovrummet för att se vad han ville ha för mat. Samma som i måndags mumlade han. I måndags åt vi kött och sallad och i tisdags spelade han bra mot Södertälje. Alltså ville han äta samma maträtt igår för att spela bra idag. Inget annat att göra än att handla samma ingredienser och glatt mumsa i sig maten :)

Jag bävar inför slutspelet. Match varannan dag och vidskepligheten når sin kulmen.

Men jag kan inte annat än le åt honom eftersom jag är exakt likadan. Om jag inför första tävlingsdagen äter t.ex. thaimat och sedan spelar bra måste jag gå tillbaka till samma restaurang, äta samma mat och helst även sitta vid samma bord. Psykfall? Kanske.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är för söta :)
Kram Anna

Anonym sa...

Å när du puttar måste putterskyddet vara på rätt ställe om man vågar titta =)

Lotta Wahlin sa...

Och glöm inte handsken! :) Fast det där ska du nog inte belasta mig för eller hur?! :)